Sex

Jag funderade lite på sex igår när jag gick och la mig. Hur mycket man mognar med åldern och hur lite jag nog egentligen kunde uppskatta det i tonåren. Om jag tittar på hur mitt sexliv ser ut nu jämfört med mina tidigare förhållanden så ger jag mig nu mer hän åt att hitta varje enskild punkt på min pojkväns kropp som han tycker om när man berör, varje erogen zon. Enligt honom är jag halvvägs. Och det är spännande tycker jag, för han gör ju självklart detsamma för mig, och jag har aldrig haft en älskare som vet precis vart mina knappar sitter förut, och som faktiskt ägnar sig åt allihop... Det finns enligt mig ganska få riktigt bra älskare i världen, så jag är glad att jag har fått en av dem.

Det är  också en sån där sak som man kanske inte riktigt hade grepp om för några år sen. Man svängde sig med termer som bra älskare och liknande, men egentligen hade man nog inte så mycket att jämföra med. Och jag tror helt och fullt att alla, män som kvinnor, blir bättre älskare med åren, så när man var 16-17 var man ju knappas i sitt esse.

Sen funderade jag på att det finns nog olika sorters orgasmer också (det är ju oftast dit man strävar när man har sex, även om det kan vara lika skönt med sex även om man inte får orgasm ibland). Vissa gånger känns det som om man är tillfredsställd från midjan och ner bara, som om huvudet/psyket inte var med på det alls. Nästan som om det inte gick några signaler ända upp. Sen finns det de gånger då man känner sig tillfredsställd både fysiskt och mentalt (det är de allra bästa enligt mig) och också när man bara känner sig psykiskt tillfredsställd, men inte fysiskt. Undrar om man får de här vid olika bestämda tillfällen, alltså om man vanligtvis får den första när man "leker ensam" och vanligast den andra med sin partner. Den tredje vet jag inte vad man ska säga om... Med partner kanske? Hur som helst, det ger mig väl bara något att fundera på under dagen antar jag. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0