Flygbiljetter idag

Nu har jag krånglat fram och tillbaka med min stackars blivande arbetsgivare och fixat och donat, och jag har inte fått det slutgiltiga beskedet än, men jag tror nog att jag får de dagar jag bad om. Då kan vi beställa flygbiljetter åt R idag! Han ska komma hit och fira sin första svenska midsommar och kanske träffa lite av släkten också. Jag tror och hoppas att de kommer tycka om honom. Även om de aldrig sa det rätt ut så gillade de aldrig riktigt mitt ex. Sist jag var hemma medgav dock farmor att hon hade tyckt han såg ganska barnslig ut, och han ser faktiskt ung ut, det gör han. Inte för att han är gammal. Hur som helst. No raining on my parade today.

Saknar R som attan idag också. Har setat och tittat på ringen han lämnade här och jag vet inte... För mig är det som en löftesring. Han har lämnat något åt mig som är väldigt värdefullt för honom, och jag ser det som ett löfte. Ringen är en Irländsk Claddagh ring som har gått i arv i hans släkt. Han ärvde den av sin pappa när han gick bort i cancer för 16 år sedan. För mig är den en symbol för vårat förtroende för varandra. Det sägs att designen betyder "Jag ger dig mitt hjärta och kröner det med min trohet." Jag får tårar i ögonen nu när jag tänker på det. Jag hoppas verkligen allt det här ordnar sig snart.
Claddagh ring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0