Cupcakes?

Igår pratade jag och R om musik. Vi har ganska lika musiksmak faktiskt, vi är båda väldigt eklektiska i våran smak, hur som helst så började vi prata om bröllopsmusik och han skickade mig en sång som han sa att han skulle kunna tänka sig ha på vårat (avlägsna) bröllop, nämligen Canon i D av Pachelbel. Först trodde jag att jag inte hört den förut, men när jag väl lyssnade igenom den insåg jag att jag hört den nån gång, och jag misstänker starkt att det är i någon film. Vacker musik hur som helst, speciellt när den är lite keltisk inspirerad.
Traditionellt vill jag att det ska vara i alla fall.

Hur som, för att återkomma till rubriken så ska jag på picnic eller vad man nu ska kalla det med mina kära kamrater från korridoren på lördag förmiddag, och jag tänkte göra cupcakes tills dess. Det är trots allt sista helgen jag är här innan sommaren, och sen vet jag inte om jag kommer tillbaka i höst... Man vet ju aldrig nu när de har ställt in kursen jag skulle läsa (skitstövlar).
Jag vet bara inte vilken sorts cupcakes jag ska göra... Det står nog mellan Brownie cupcakes med rich chocolate frosting eller Lemon yoghurt cupcakes med vitchoklad frosting. Har aldrig gjort riktiga cupcakes, så det skulle vara kul att prova, och det brukar vara uppskattat när man bakar åt folk :) Recepten finns att hitta på matklubben.se . Båda två har ju fördelar... Vit choklad är ju så fruktansvärt gott, men det är pecannötter i brownie cupcakesen. Får rådfråga min lillasyster, hon brukar vara ett bra smakråd.
Puss

Kommentarer
Postat av: bella!

svar; Vanliga lösögonfransar som du köper på typ H&M, Kicks osv har aldrig bra lim. Det fäster knappt, och håller inte länge. Så limmet från make up store tycker jag att du ska testa c: Detkostar nog 89:- om jag inte minns fel..

Själva fransarna på make up store är jättesnygga! Men jättedyra 8( Så man skulle nog kunna köpa fransar på Kicks eller så, och använda limmet från Make up store. Så har jag gjort flera gånger c:

2010-05-25 @ 18:31:06
URL: http://zie.blogg.se/
Postat av: bella!

svar; Jag har återanvänt mina fransar från kicks c: Kanske inte lika många gånger som med dom från Make up store.. Men det går allt några gånger om man är försiktig c:

2010-05-25 @ 19:48:05
URL: http://zie.blogg.se/
Postat av: Emmelist

oh! ska kolla upp dom videosarna :D

2010-05-25 @ 20:22:13
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0