Angående min pojkvän 2

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja efter vart jag slutade.
Men nu bor jag hur som helst ensam, han bor kvar med sin fru i England och länge har det stått ganska stilla. Vi ses när vi kan - ett förhållande över landsgränser är sällan billigt - men jag saknar honom fruktansvärt mellan gångerna. Men det har äntligen börjat hända saker nu. Jag vaknade en morgon förra veckan och kände mig väldigt nere, så jag bestämde mig för att till slut få lätta mitt hjärta en smula för honom och skrev ett mail till honom innan jag gick till Universitetet. Där skrev jag om hur jag känner mig klämd i situationen som den ser ut nu. Jag vill ge honom mitt stöd och ge honom den tid det krävs (det är inte lätt att ta sig ur ett så långt förhållande som de har haft, jag hade ju problem att lämna mitt ex och vi hade "bara" varit tillsammans i tre år), men samtidigt så kan och vill jag inte vänta för alltid. Så hur länge ska man vänta? Hur mycket ska man pusha? Det är ju inte direkt bra som det är nu, för någon av de inblandade. Den morgonen vaknade han från en mardröm han haft flera gånger i olika utformning. Han hade drömt att jag hade kommit till England med min bästa kompis och sagt att det var slut och vänt mig och gått, utan att förklara varför. Så han hade vaknat ganska upprörd. Jag bad honom att inte läsa mailet förens dagen efter eftersom jag inte ville göra saken värre. Så dagen därpå läste han mailet och även om vi inte pratade om det så mycket då (det är bättre att göra ansikte mot ansikte) så märkte jag att han började fundera på det iaf.
I slutet på förra veckan skickade han in en arbetsansökan till ett nytt företag, på en ny ort och borde få svar den här veckan. Jag tror vi både två väntar på en nystart, en chans att få göra något mer av det här än det redan är. Jag vill bara att allt ska ordna sig och att jag får vara med honom. I sommar ska han komma hit och hälsa på igen och träffa en del av min familj. De vet inte sanningen (inte allihop i alla fall) och jag är lite nervös, självklart. Jag vill att de ska gilla honom och att han ska gilla dem. Men det går förhoppningsvis bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0