Varför skapar man en blogg?

Varför skapar man en blogg? För vissa kanske det handlar om uppmärksamhet, för vissa handlar det om skaparglädje och för vissa handlar det om en dröm om att kunna ligga på sofflocket och tjäna pengar på sitt skitsnack online, och somliga kan faktiskt göra det jag precis nämnde. För mig handlar det nog mest om att jag funderar på en massa grejer som jag inte nödvändigtvis delar med mig av till mina vänner (vilket är precis anledningen till varför jag inte kommer ge dem den här adressen), men det betyder inte att jag inte behöver ventilera dem.
Jag har alltid behandlat händelser genom att prata om dem med i stort sett allt och alla, speciellt när jag var yngre, men ju äldre jag blir så inser jag att tiga faktiskt är guld ibland. Allt som händer mig är kanske inte angenämt för andra att veta. Så internet är verkligen en välsignelse ibland, för här kan man tala om en massa saker med folk som inte har den blekaste aning om vem man är, så kan man få lite feedback och så kan man förhoppningsvis känna sig lite nöjdare vid dagens slut.
Jag kanske borde nämna namnet också. Jag döpte domänen/bloggen till Geisha Sunrise eftersom det är namnet en kompis (? - jag återkommer nån dag till det) till en halvtaskig mask i gips som jag gjort och målat. Så det namnet har väl lite att göra med mig, men det är ändå något som antagligen bara hon skulle koppla till mig, om hon ens kommer ihåg det. Lite neutralt så där.
Själv är jag språkfetischist och dagdrömmare (det har jag efter pappa) och jag studerar vid Universitetet i en medelstor svensk stad. Men - jag ska upp lite halvtidigt imorgon, så nu tänker jag gå och lägga mig.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0